Träning

EFFEKTIVT, SKONSAMT & ENKELT

Träning


Med hydrauliska träningsmaskiner gör du effektivt, skonsamt och enkelt ditt cirkelträningspass!


Tre varv på Rohana med efterföljande styrkeprogram samt stretchövningar på halksäker matta tar endast 50 - 60 minuter. Maskinerna är hydrauliskt styrda och behöver inte ställas in.


Träning med hydrauliska träningsmaskiner påminner om träning i vatten som minskar risken för slitage på dina leder, minskar träningsvärk och risken för skador.


Träningen ger mjukt motstånd som ökar när du trycker på mer.

 

Unikt är att du tränar både när du trycker ifrån dig (excentrisk träning) och när du drar till dig (koncentrisk träning).


Effekt: Nervsystemet anpassar sig (det sker en automatisering av rörelsemönstren) och styrkan i muskeln ökar jämnt.


Även som rehabilitering är denna typ av träning den bästa!

Progressiv träning resulterar i att muskeltvärsnittet ökar, muskelstyrkan ökar och benmineraliseringen i ryggkotpelaren ökar.

Samtidigt minskar smärta (vid smärtproblematik).


Hur: Man börjar träna långsamt (med lätt motstånd) och ökar tempo för varje träningspass och dagsform.


Hydraulik; Du avgör själv hur tungt motstånd det blir eftersom det automatiskt blir tyngre när din tryck-kraft ökar.


Cirkelträning; Varva styrketräning och smidighetsövningar med konditionshöjande rörelser på sviktmatta, Power Plate, core-balanskudde och trappmaskin.


Trafikljus visar när det är dags att byta - var trettionde sekund.


Styrka: Bygger muskler som ökar fettförbränningen och minskar risken för benskörhet. Hållningsmuskelaturen stärks.


Kondition: Stärker lungor och hjärta som syresätter kroppen. Högre puls ger bättre fettförbränning!



Nyttig variation i cirkelträningen är Balansmatta som stärker core (kärnan) muskelaturen  som förbättrar hållningen. Trappmaskin som ger styrka i sätes, lårmuskelaturen samt stabiliserar muskelaturen runt knäleden.

Dessutom Twist & Slim som bidrar till figurformande av midja, ger smidighet och stärker upp magmusklerna.


Droppa in helst 2 gånger i veckan! En gång är för lite (så vida du inte har annan aktivitet) 3 gånger gör inte så stor skillnad från 2 ggr. Men det kan man se som en bonus ifall man prioriterar det.

Skydda din muskelmassa, få mindre rygg- och nackproblem, stärk upp benstomme och förbränn fett.


Att träna regelbundet ger 30% bättre ork och  fokus!


Lyxa till det och må bra!

Avsluta ditt träningspass på Rohana med cellulit-reducerande, effektiv massage på vår Rollermaskin följt av Bandmassage som ger en slätare hud och främjar lymfdränering mm.